I kundvagnen kan man se varans och eventuell fraktkostnads totala pris inklusive eller exklusive moms, beroende på val av om moms skall visas eller ej. Total momskostnad visas alltid.
Klarna checkout - Se Klarnas användarvillkor i kassan
Normal leveranstid är cirka 2-6 arbetsdagar. Om en vara eventuellt skulle vara slutsåld eller restnoterad hör Skyddsboden av sig via mail eller per telefon. Skyddsboden förbehåller sig rätten att inte tillhandahålla den beställda varan och återbetala köpsumman till kunden, om varan inte (eller tillfälligt inte) är tillgänglig, eller vid missbruk av returrätten, trots att ett köpeavtal slutits.
Vi skickar beställningar med Schenker, DHL och Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket och brev ca: 14 dagar), så debiterar vi dig 500 kr för två frakter samt vårt arbete med hantering av varorna.
Vi tillämpar en enhetsfraktkostnad om 88 kr inkl. moms per försändelse.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har som privatperson enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. Produkterna som returneras ska vara oanvända med alla lappar och etiketter kvar och i de förpackningar de kom i och i ytterligare en förpackning på vilket returetiketten klistras. Produkterna ska packas på ett sätt så att de är väl skyddade under returtransporten. Retur av brutna, smutsiga och/eller använda produkter accepteras inte. När returen är godkänd kommer Klarna att göra en återbetalning av tidigare debiterat belopp.
Vi tillämpar reglerna i konsumentköplagen vid reklamationer av privatpersoner. Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel. Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det at du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan. Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödiga förseningar efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäckts anses alltid som skälig tid för anmälan. Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta oss innan du skickar din produkt i retur till oss. Vi kommer vi att skicka en returfraktsedel som du klistrar på returförsändelsen.
Vi tillämpar reglerna i köplagen vid reklamationer av företag.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Vi reserverar oss för eventuella tryck och skrivfel